Virtuális asszisztens, seo szövegírás, tartalomkészítés
Virtuális asszisztens, seo szövegírás, tartalomkészítés

SEO szövegírás

A keresőoptimalizált szövegírás (SEO szövegírás) egy olyan technika, amelynek célja, hogy a weboldalakat a keresőmotorok találati listáinak élére helyezze. Ennek a célnak az eléréséhez egy szövegíró olyan kulcsszavakat és kifejezéseket használ, amelyekre az emberek a leggyakrabban keresnek egy weben, és passzolnak az adott weboldal témájához. Ez a lépés olyan fontos, mint egy ház alapja. Szinte minden SEO ezzel kezdődik.

A kulcsszavak mellett az is fontos, hogy az írások könnyen olvashatók és érthetőek legyenek, valamint hogy tartalmazzanak értékes gondolatokat és megoldást kínáljanak az olvasók problémáira vagy kérdéseire.

Fontos szempont az optimális szöveghossz is. A hosszabb, alaposan kidolgozott cikkek általában jobb eredményeket érnek el, mint a rövidebbek. De a minőségi tartalom és a releváns információk biztosítása fontosabb, mint egyszerűen csak hosszú szövegek írása. Azok a weboldalak, amelyek figyelmet fordítanak ezen szempontokra, nagyobb látogatottsággal és jobb konverziós arányokkal számolhatnak.

Hogy miért?

Mert ha a Google számára megfelelő a cikkünk szövege, akkor sok más aloldalunkat is előrébb hozhatja a keresési találatok listáján. És ha a látogatók sokszor botlanak bele a mi honlapunkba, egy idő után rá is fognak kattintani, és kialakul bennük egy olyan bizalom, ami miatt végül vásárlóvá is válhatnak. Hiszen ha a blogok írása nem is hoz közvetlen eladásokat, de akár százszor annyi látogatót igen-és később a látogatókból vevők lesznek!

Mit ne várjunk a SEO szövegírástól?

Vannak olyan kulcsszavak, amikre sem a Google, sem a látogató nem szöveget akar látni. Ha például valaki konkrétan vásárolni akar, akkor nem olvasni szeretne egy blogbejegyzést. Neki termékeket kell mutatni-ezért ilyenkor nem SEO szövegíróra van szükség.

Nehéz kulcsszavak esetén, (amik a legkívánatosabbak lennének) sem hoz feltétlenül kiugró eredményeket a keresőoptimalizált szövegírás. Bár ezekre óriási a keresés, de értelemszerűen szinte minden, a témába vágó honlaptulajdonos erről szeretne írni. Így az esélyünk az előrejutásra csekély, még ha nagyon jól írjuk is meg a szöveget.

Önmagában a SEO szövegírás nem fog jó eredményeket hozni. Az is elengedhetetlen, hogy az oldalunk bizonyos elemei jól legyenek beállítva, hogy jól legyenek megválasztva a témák, a kulcsszavak, legyen elegendő külső és belső link, stb.

A keresőoptimalizált szövegírás helyes sorrendje

Ha jól akarunk megírni egy blogbejegyzést, fontos odafigyelnünk legalább az alábbi 5 pontra:

  • A kulcsszó kiválasztása-végig ezt tartjuk szem előtt, ez a cikk magja
  • Tartalomgyűjtés, vázlat készítése-ez segít, hogy végig a témánál tudjunk maradni
  • A szöveg megírása-itt még nem foglalkozunk a SEO-val, csak megírjuk a cikket
  • A szöveg finomítása a keresőhöz-ekkor elvégezzük a SEO beállításokat
  • Utómunkálatok-fotók, formázás, olvashatóság, megosztás, stb..

Természetesen ezek csak az alapjai ennek a témának. Ha szeretnétek profin megírt tartalmat, akkor legjobb felkeresni egy SEO szövegírót.

További keresőoptimalizálással kapcsolatos információk találhatók a magdiseo.hu weboldalon, mint például:

– Mire jó a kulcsszókutatás?

-Milyen a sikeres webáruház, és hogyan kell SEO-zni?

-Hogyan kell keresőoptimalizálni képeket?

Szerző: Györfi Magdolna

Secured By miniOrange